Monday, April 13, 2009

Bercuti sehari bersama tauke kopi janda melaka.

Salam..

Cerita hujung minggu ni.. mula dengan hari sabtu. Seawal jam 4.00 pagi saya bangun tidur... huuu... ngantok memang ngantok... tapi dah nizam syamil minta tolong, jadi bangun juga la.

Bukan apa, nizam balik ke kampung halaman dia, Kota Bharu, Kelantan naik kapal terbang Air Asia. Jadi minta saya hantar ke LCCT. Berlepas jam 7.30 pagi, jadi dari Melaka kenalah awal. Itu yang bangun jam 4.00 pagi tu.

Saya ajak pakya teman. Sebab nanti takkan nak balik sorang2, nagtok nanti bahaya. Lepas je tol Ayer Keroh saya tidur dalam kereta, nizam yang pandu. Bila sedar, ehh.. dah kat nilai.. kejapnye.. hahaha.. padahal tidur.

Sampai lebih kurang jam 6.40 pagi. Nizam check-in, saya da pakya solat subuh dulu. Selesai solat terasa lapar pulak. Apalagi, ni la masa demand nizam.

"zam, penat hantar ko ni, banjer la minum2 ke" hehehhe.. ayat manis...

Sekali nizam bagi duit, banyak la juga. "nah,, ko amik la ni, isi minyak, pastu lebih tu makan la, tol guna touch n go aku"

Wahh.. ini sudah baik pakya. Hahahaha.. apalagi, pakya lak "teringin sangat" nak minum cofee bean. Hehehehe... padahal nak makan KFC macam boikot lak, pastu McD pun sama jugak. Itu la pilihan yang ada.

Tapi tak makan la, minum jer.. mahal kot cofee bean tu. Jadi kami pun minta la air kopi. Dah kate cofee bean. Orang kampung, mana biasa makan tempat2 eksklusif ni. Pakya lain la, dah biasa, tauke la katakan :D

Saya oder expresso machiato. Akak tu tanya single ke double, saya ingat single dia biasa la cawan dia, macam air regula dengan max kat McD tu. Pakya lak oder expresso ape tah... tapi dia amik double. Pakya minum nak banyak jer.. haha..

Sekali amik kau... beza gila air saya dengan pakya.

Tu dia... mak dengan anak... beza betul!!! Huhu....~

Minum je la... dah bayar tu, mahal lak tu.. haha.. takpe2, nak merasa, nanti orang tanya bole cakap dah minum dah cofee bean, biasa je, sedap lagi kopi ulee kareng Aceh :p

Lepas abis minum, telefon Badrus, MMU Cyberjaya, terus gerak ke rumah dia, amik bad dan baru la pergi sarapan yang sebenar kat dengkil.

Selesai sarapan, saya dengan pakya meneruskan perjuangan kami hari tu, ke KLCC. Pakya lagi yang ajak pergi PC Fair. Semua pakya. Isk pakya ni.. haha :D jangan marah arr...

Letak kereta kat Bandar Tun Razak, naik LRT pergi masjid jamek, tuka amik putra lak ke KLCC. Betul ke putra? tah la.. bukan orang K.L. Asal sampai sudah.

Sampai KLCC jalan punya jalan cari tempat PC Fair tu, dekat sebelah Aquaria, di Convention Center dia. Sampai je, bapak punya la panjang beratur. Tak jadilah, patah balik dengan pakya. Pergi kinokuniya. Saya cari buku boigraphy tentang Indraa Nooyi, Global CEO PepsiCo yang terkini. Tapi tak ada.

Lepas tu pakya lagi, ajak naik skybridge. Sampai kaunter, tiket dah habis. Dia ada had rupanya. Sehari dia amik 1000 orang je. Kami sampai jam 11.00 pagi macam tu. Akak kaunter cakapm kena datanag sebelum jam 8.00 pagi. Mak aih... taka da kerja nak tertonggok tunggu depan KLCC lepas subuh. Huu..

Habis tu kami gerak ke Shah Alam. Pergi rumah makcik Asma.
Dah lama tak ziarah makcik di rumah dia. Singgah sekejap, makcik ajak makan. Pakya malu-malu lak. Hahahaha... gelabah la pakya :D

Terima kasih daun keladi yer makcik, lain kali boleh belanja lagi :D Selesai makan semua, saya dan pakya meneruskan perjalanan pulang ke Melaka.

Itulah dia percutian sehari saya bersama pakya ke K.L Setengah hari jer. Sampai melaka dah letih semua. Maaf yer pada teman-teman, tak dapat join program malam tu. Syahid kat rumah, huhu.. Astagfirullah.. kena muhasabah balik nih.. huh..

Okelah, dah ngatok, mau tidur, esok ada tutorial dan kelas. Selamat semua..

Allahu a'lam...

4 comments:

El-Zaffril said...

Aizam... hua hua hua... datang kl bukan nak suh aku teman...

Nurul Aizam Zaini said...

Opss... alamak.. papa el-ZaFf.. hehe.. maaf la abg zapril.. tak plan pun, tu ad-hoc agenda..

insyaAllah kalau dtg lg sy ajak, kalau teringat la.. hehe.. tp takkan ajak free cmtu je..

kate dah ade vios, bwk la jln2 naik vios tu, pastu banjer la mkn kt restoran berputar kl tomwer ker.. baru la betul ex-osmet.. :D

oke2... see ya..

salam~

Stridz said...

hoi, ni la makhluk lupa kawan. habih madu sepah dibuang!!!

apa kamu lupa, dulu kita p minum coffee bean kat lcct, siap share english chai latte apa menatang nama aku lupa...huh!

Nurul Aizam Zaini said...

hoi hoi ya hoi... kita semua penyamun.. ho ho yahoi... wang sudah tarak...

hahha... igt... mana leh lupa, ni kali kedua aku n kali pertama ngan pak ya... hehe...