Thursday, April 09, 2009

cerita semalam dan hari ini...

Salam...

Pertamanya, takziah pada zulfazlizan sekeluarga atas kepulangan datuknya ke pangkuan Ilahi. Al-Fatihah...

Jadi rakan-rakan semua, sama-sama kita muhasabah diri kita. Apa kita sudah bersedia untuk mati? Kerana mati tak pernah beritahu kita bilakah dia akan datang menjemput kita.

Buat diri saya sendiri, masih banyak ruang-ruang lompong yang harus diperbaiki setiap hari demi mempersembahkan diri ini dalam suasana yang berjaya di hadapanNYA nanti. Amin!

Semalam, hari rabu pagi, kak ita sms saya beritahu adik kami@anaknya fiqri masuk hospital pantai demam sampai tak keluar suara.

Ni ada gambar yang saya ambil masa pergi lawat semalam. Saya pergi sendirian je sebab rakan-rakan lain semua ada kelas dan exam semua. Saya memang tak ada kelas rabu dan khamis.




Erkkk... nape buat muka popeye lak nih?? huhu.. tangan tu dah mcm mohamad ali peninju lagenda.. :D

Haa.. mcm ni lah.. baru hensem skit, senyum2.. tp nmpk x tgn ni.. tumbuk kang :p tp dh besar nnt tumbuk orang jahat jer oke... :p

Alhamdulillah dengarnya fiqri dah keluar wad harini. Semoga cepat sembuh dan jangan nakal-nakal oke ;)


Itu lah sikit cerita semalam, dan cerita hari ni pula... :> tau apa dia?? Saya, pakya janda dan ucop pergi menunaikan hajat yang lama dah tersimpan.

Makan coconut shake kat klebang tu... :D


Isk isk pakya... kata dah makan, tapi ni macam orang lapar tak makan lagi...


Tadaa.... inilah dia coconut shake yang orang cakap femes sangat tu, sampai masuk surat khabar suma la.. nasib tak masuk peti surat je... huh..

Haa.. nilah dia rupanya dari dekat... menarik jugak sebenarnyer.. nyumm nyumm... :)

Auummmmmmmmmm.... anak sapa la nih?? sampai terpejam mata punya nikmat makan... isk isk..

Auuummmmmmmm... sorang lagi... yang ni sampai lidah pun nak terkeluar.. isk isk... sabar yer ucop...

Ehh... yang ni nape baik jer.. hahahahahaa... :D jangan marah arr pakya dan ucop.. ;)

Besttt... ucop puas sampai tunjuk tanda bagussss... lainkali datang lagi yerr...

Ini la dia bila dah habis.. sampai ke bawah habis disedut.. ni cawan pakya oke.. :D

Ini dia gambar suasana gerai coconut shake tu... ringkas jer.. tapi menyelerakan.. Terima kasih daun keladi pada PAKYA TAUKE KOPI JANDA MELAKA sebab belanja saya dan ucop... nanti belanje lagi yer... baru la berkat duit untung... :D

Baiklah, setakat ini dulu.. apapun rakan-rakan semua, jangan lupa pesanan saya di awal tadi.. MATI ITU DEKAT DAN PASTI! Sama-sama kita berusaha perbaiki diri.. Oke... ;)

Allahu a'lam..

5 comments:

zliah said...

amboi sedapnya coconut shake tuuuuu~
;)

Nurul Aizam Zaini said...

hhohoo... memang sedap pun... plg sedap sbb orang belanja.. haha :D

rasyd said...

since bila plak blog ni jadi blog klaka nih.hahaha ;))

Adam Kulim said...

yer aa..pg cocunut shake tak ajak..aritu kt main hall waktu event anak yatim tu aku dh bgtau kan..kalau nk p sana ajak aku...aku taktau tempat..haihhhh

El-Zaffril said...

teringat si ucop tu... hua hua hua... Ayam Mantap... Teringat masa dia order lauk tu