Wednesday, February 17, 2010

cuti2 Utara... :)

Salam...

haa.. cuti 4 hari lepas korang ke mana?

Mesti la balik kg kan. Tapi ade juga yang tak balik. Saya??

Mesti balik. Dah kerja ni bukan senang nak dapat cuti. Bukan boleh suka-suka ponteng kerja macam zaman2 student dulu.

Rasa malas nak ke kelas, selamber suruh kawan sign. Astaga. Iskkk... tak bagus... jangan tiru teladan yang tak baik.

Saya sampai penang jam 8.00 pagi. Terus, idzwan ambil di airport hantar ke Sri Malaysia.

Ke Sri Malaysia sebabnya tumpang siap2 di bilik blankurt, shah, nizam dan din.

Kemudian ramai2 kami gerak ke kenduri kahwen salmi dan abag anas. Saya tumpang keta abg fik & sarah.

Ade kereta din, kereta iki, kereta en hazimin, kereta siti. Ramai gak la.

Sampai sana jumpa lagi senior2 yang lain. Lama tak jumpa. Zul nga amir pun datang dr Sg. petani.

Tulah hari pertama, ramai bertandang ke walimah salmi dan abg anas. Masa nak balik, kereta abg shah, ex amir iu kena pecah.

Abis rayban mahal ngan smart tag kena curi. Kereta amir ridhuan dan abg fik yang bersebelahan terselamat.

Alhamdulillah. Kalau tidak, dalam kereta abg fik tu ada laptop saya, laptop abg fik, dengan lensa kamera dslr abg fik. Syukur2.

Hari kedua...

Kami ramai ke rumah kak ita di kuala kedah.

Saya, idzwan, abg fik, sarah, abg jimon, abg fathi, dan amir ridhuan. Kami pekena laksa kuala kedah kat umah kak ita.

Tapi sayang betul sebab tak rasa masakan kak ita. Maklumlah, dia hari tu busy membeli belah di Padang Besar. Hahaa.... takpe2, lenkali yaa... :D

Hari ketiga...

Huh... hari yang amat mencabar buat saya. Ikut mak dan kawan2 nya ke Padang Besar, Perlis. Nak tau kenapa mencabar, nanti saya buat entry khas untuk topik ni yer... sabar... :D

Hari keempat...

Hari last vacation. Tenga hari gerak ke Penang ngan iwan. Jalan kat quensbay, gurney, usm dan akhirnya iwan hantar saya ke airport semula.

Sampai LCCT jam 12 malam. Bad datang ambil. Terima kasih bad tolong hantar dan ambil walaupun hampir2 ketinggalan flight gara2 tidur nyenyak... huuu... syukur2...

Oke la yer, cuma nak update jer.

Salam`

4 comments:

A said...

kecow la .. itu pun nk bgtau

fendy_ahmad said...

Salam,

Wah meriahlah masa majlis di sebelah rumah Salmi yek...

Kalau ada dapat gak jumpa ramai adik-adik juniorku di MMU, seangkatan juga senior ...

Saya pi majlis sebelah Encik Anas Akmal kita, tiada siapapun yang ditemui ... kekkekee....

Yang bestnya, sampai juga saya di Parlimen Permatang Pauh, tempat kubu kuat idolaku ;)

Nurul Aizam Zaini said...

aduhaii.... saya menulis kt blog saya sendiri pun ade org marah??? hmm... sorry lah yer en azrik kalau x suka...

maklumlah, saya tak sebijak saudara menulis di blog, sbb tu tulis crita sendri jer.... :)

Nurul Aizam Zaini said...

to abg fendi: haaaa.. tu lah... kalo dtg skali aritu kn best... ramai... bole jln2... :D hoho.... kubu kuat ke??? smp bila kubu akn bertahan??? alngkam kubu kota melaka runtuh dirobek musuh... :D gurau2 yer..