Friday, September 15, 2006

cerita pagi yang indah~

salam~

Hari ini cuaca pagi dibasahi hujan, sejuk betul mandi pagi hari ini. Dulu subuh hari saya sentiasa dikejutkan namun kini berbeda, semua itu kenangan terindah :p Bersiap untuk ke kelas english. Kemudian ke plaza siswa sarapan bersama idzwan,abdul rahman dan asyraff. Abdul rahman gembira melihat cuaca hari ini yang cukup indah baginya kerna di Yaman sukar untuk menikmati saat begitu.

Seterusnya saya di bilik majlis perwakilan pelajar (SRC). Belajar muat turun mp3 surah surah dalam al-quran dari website ' www.islamway.com' oleh abdul rahman. Selesai belajar,tergerak hati ini untuk mencatat dua tiga kata sebelum ke KLIA dan Kuala Lumpur petang ini.

Petang ini saya akan ke KLIA bagi meraikan perjalanan seorang sahabat menyambung belajar di United Kingdom. Hariz atau nama samaran "ganung" akan selama dua tahun di sana bagi menyempurnakan ilmu kejuruteraan beliau untuk peringkat ijazah sarjana muda. Selamat berjaya dibumi asing!!!

KLIA menyimpan jutaan siratan makna untuk saya. Suatu catatan sejarah yang tidak mungkin saya dapat lupakan saat begitu. Mungkin ia kenangan terindah yang terakhir bagi diri ini untuk seketika waktu yang tidak tahu lagi dimana dan bila titik akhirnya akan tiba. :)

Mari kita teruskan berdoa dan berdoa untuk apa jua niat dan keinginan hati. Kemudian kita susuli dengan usaha dan tenaga seterusnya tawakkal kepada allah! Ya, berdoa,berusaha dan tawakal. Mari sama sama kita amalkan dan insyaAllah semoga ia membawa kebahagiaan pada setiap insan yang mengamalkannya!!!

Jumpa lagi semua. Sekembalinya nanti akan saya catatkan pula cerita sepanjang tiga hari dua malam perjalanan saya. Doakan saya selamat pergi dan pulang!

sekian~
nurulaizam

1 comment:

~ AzuRiN ~ said...

"KLIA menyimpan jutaan siratan makna untuk saya. Suatu catatan sejarah yang tidak mungkin saya dapat lupakan saat begitu."

yups! KLIA mmg banyak menyimpan kenangan terindah buat incik nurul aizam.. berdoa lar untuk yang terbaik untuk hari-hari yang akan datang. InsyaAllah, Dia akan memberkati doa-doa umatNya yang selalu mengingati diriNya dalam seharian kehidupan hidup kita