Saturday, July 26, 2008

akhirnye... :D

Salam~

Akhirnye... huhu, dapat gak balik umah awal. Dah berapa hari asyik balik lewat jer.. Tapi takpe, tolong calon2 kita nih!!! Moga2 usaha ni dibalas dengan kemenangan mereka AMIN!!! :) Haa.. aritu saya janji nak upload gambar2 petugas2 kempen pilihanraya kan.. Maaf yer, tak dapat nak upload lagi, InsyaAllah weekend ni kalo tak ade pape saya upload ok... =)

Ni ade benda lain nak kongsi dengan semua pengunjung blog yang setia :) hehee..

Diariku~ Saya baru dapat satu ilmu baru, nak tau ilmu ape?? Meh sini saya bagitau.. Lepas ni, apa kata korang sume tulis apa yang korang buat dari celik mata sampai sebelum pejam balik mata tu.

Ala, macam tulis diari biasa, tapi cuba korang buat dulu. Sebagai contoh...

7.45 : bangun tdo ( qada' subuh )

8.00 : siap2 nk g campus

8.30 : kelas ( masuk kelas lewat ) hehe..

10.00: abis kelas, g mkn kt ps..

11.00: g JJ jap ngan kwn jln2

1.00 : lunch kt JJ

2.00 : solat zohor kt campus

2.30 : kelas ( masuk lewat lagi ) hehehe..

4.00 : abis kelas, balik tdo (letih)

6.00 : bgn solat asar

6.15 : chatting jap, sambil2 buka tenet

8.00 : solat maghrib

8.30 : g mkn ngan kwn

9.45 : lyn movie kt MBO

12.00: balik, solat isya'

12.20: chatting jap

2.30 : tdo... ( dan esok x tau plak ape yg akn di buat )


huhu.. ni contoh apa yang dibuat seorang manusia dalam satu hari. Cuba korang buat 3-4 hari berturut turut atau kalo power buat la seminggu terus, lagi mantap. Lepas siap tu, korang amik balik dan korang tngk kt mana masa yang paling banyak kita guna.

Kalau ikut contoh ni, astagfirullah, solat satu waktu pun tak pernah tepat pada waktu, pastu lak, masuk kelas tak pernah tepat gak. Kalau perasan lagi, tido pun banyak gak, dah la bgn subuh lewat, tdo lepas kelas sampai lewat asar, pastu maghrib lewat, layan movie sampai tengah malam, balik sambung chatting lagi, tdo lewat pastu esok tak tau lak macam mana??

Sebagai ingatan pada diri saya sendiri dan juga kawan2 yang lain, kita ni manusia yang bergelar muslim! Mana pergi masa kita dengan ketetapan waktu solat? mana pergi masa kita menetapi waktu kuliah? mana pergi masa kita menelaah ilmu? mana pergi masa kita menilai diri? mana pergi masa kita memperbaiki diri? mana pergi masa kita sampaikan risalah AGAMA SUCI ISLAM pada semua?? MANA PERGI?? MANA??

huhu.. bukan nak kata diri saya bagus, saya pun masih bertatih lagi. Sama sama la kita ingat mengingati. Manusia tak lepas dari lupa, jadi jom la sama sama kita perbaiki diri. Tak begitu cik timah?? eh silap, kak jah?? haha.. tah sape2 nama aku sebut nih.. :D

Tulah, kadang terlupa, kadang terleka, kadang tercuai. Bukan kehendak kita pun betul tak?? betol betol betol ( gaya ipin ckp ) hehe.. Apa2 pun, kita masih ada masa! Belum lambat lagi. Kalo lepas ni nampak saya tak stadi, asyik gantung poster jer, sound jek saya, cakap ayat ni :

" aii.. aritu entry kt blog beria suruh jaga masa, ni asyik gantung poster jer!!! "

hehehe... takpe, walaupun saya akan terasa kejap, tapi baguslah ingatkan saya... haha :D

Okie la. Tu je la entry kali ni. Janji saya nak uploadkan gambar tu nanti insyaAllah :)

Salam =)

4 comments:

Mya Sakura said...

berusahalah ya sahabatku..!! istiqamah dalam perjuangan kita... :D

Anonymous said...

tenkiuk2.. :)

fendy_ahmad said...

Salam,

Diari kehidupan mestilah fleksibel selalu :)

Ada masa terkurang tido, ad amasa terlebih tidur...

Ada masa terkurang study, ada masa terlebih study.. hehhee

Baru namanya manusia normal.. jgn jadi robot sangat, nanti hidup tak menarik ;)

Anonymous said...

perasan tak... kalo mcm kite solat Subuh lambat... pstuh, xtvt2 slpsnye pun mesti akan asyik terlambat je.... kirenye, permulaan hari kite yg sgt hampeh tu... mmg effect utk xtvt dlm sehari tu.... huhuh