Saturday, October 25, 2008

Doa kami buat Din sekeluarga~

salam~

hidup sebelum mati
sehat sebelum sakit
waktu lapang sebelum sibuk
muda sebelum tua
kaya sebelum miskin.

semalam, lepas kerja lebih kurang jam 5.15 saya bergegas pulang ke kampus, amik nizam syamil.. then trus ke General Hospital Melaka.. sampai sana, ruby juga tiba kemudiannya,untuk makluman rakan2 yg belum tahu, nk maklumkan, ayah din @ Aizuddin Jayidin, sekarang berada di wad ICU GH Melaka.

Mari kita sama2 panjatkn doa dlm setiap kali solat kita dan juga di mana2 bila ada kelapangan masa, semuga ayah Din cepat sembuh dan kembali sedar
~Ameen!!!~

untuk din, kentalkn jiwa, letakkan keyakinan penuh sesungguhnya tiada apa2 ubat dalam dunia yg mampu ubati sakit manusia, itu hanya satu cara, KUASA yg mutlak hanya pada DIA.

Pintalah dari dia, usah berhenti berharap!!! kami juga turut sama pohon dari NYA.. insyaAllah.. :)



tngk din, masih bole senyum lagik.. tp kt dlm hati siapa yg tahu? hanya tuhan yg tahu.. be strong din!!~


sinilah tmpt din sekeluarga tdo.. hmm.. dimana kerajaan yg mengaku membela nasib rakyat terbanyak?? x kiralah siapa kerajaan sekalipun... binalah tmpt yg selesa utk ahli keluarga pesakit rehat, tdo, mandi, tukar pakaian dan sbg nya.. TOLONGLAH KERAJAAN!!!


bukan din sekeluarga jer.. ramai lagi keluarga lain, pn sama, bwk tikar, comforter, bantal.. sudahlah sedih ahli keluarga mereka sakit, sedih ditambah bila lihat di ceruk2 bangunan mereka baring, rehat dan tidur..



tapi anak2 ini riang gembira bermain, mungkin mereka masih belum mengerti akan suasana, atau mereka mengerti tapi dipendam dlm hati~ siapa yg tahu? Allah je tahu..


akhir sebelum pulang, ternampak kakitangan hospital sdg buat bende ni, ala.. salah satu adat kaum India, sy x tau nama dia apa.. sempena Deepavali yg menjelang tiba.. Happy Deepavali in advance to all my Indians frenzz~


knape sy letak 5 perkara sebelum 5 perkara di awal entry.. saja utk igt saya sendiri dn juga yg baca.. take it seriuosly oke.. :)

last but not least.. mari baca doa sama sama:

Ya Allah Ya Tuhan kami
kau berikanlah kesihatan yang baik pada ayah Din
kau berikanlah kekuatan pada keluarganya
semoga mereka kuat menghadapi ujian dari Mu ini
Ya Allah
semoga kebaikan mu melindungi keluarga ini
~Ameen~

jazakumullah khairan khateera~

2 comments:

fendy_ahmad said...

Salam,

Doa saya juga mengiringi agar Allah kembalikan keceriaan buat Din < ini junior aku, adiknya lak jadi studnt aku :)> ...

Buat penulis, bukan tidak mahu menyokong apa yg penulis cakapkan itu tapi rasanya janganlah meminta ke tahap berlebihan daripada pihak kerajaan...

Saya kira ada wajarnya peruntukan yang diminta penulis itu kita salurkan ke banyak lagi akwasan pedalaman dan miskin yang kelengkapan perubatannya pun belum memuaskan...

Saya kira andai kerajaan 'harapan' penulis berkuasa sekalipun, tak terbuat apa yang diharapkan itu..

Nurul Aizam Zaini said...

eh eh.. en fendy ni.. jgn ler terasa lak.. sy luahkan ape yg sy lihat suasana d sana.. x kisah la... sbg rakyat.. sy suarakan pndngan sy.. sy tidak memihak pd siapa2 dlm entri ini.. sy tulis d situ.. siapa pun yg jd kerajaan..

mungkin sbb sy telah d label pembangkang... apa saja yg sy suarakan akn d label berat sebelah..

x apa lah.. kalau mahu terus berkuasa.. teruskan.. sy pun tidak kisah.. apalah ada pd kuasa dunia, Allah x pndg pun jika al-quran dan sunnah tidak d jadikan perlembagaan negara..

mungkin bila ahli keluarga kt terlantar d ICU dn kt terpaksa bermalam d sana, br kt tahu susah perit ketika itu.. mungkin.. sy x tahu..