Tuesday, February 10, 2009

10 tahun kita setia bersama...

Tajuk macam ape jer... Huh..

Dah jumpa akhirnya bridge baru untuk gitar saya. Itu pun secara tak sengaja pergi ke Melaka Sentral hantar ganung balik, kemudian ada kedai musik kat situ yang buka. Jadi dapatlah saya beli...

Dah lama gak nak tukar bridge nih, sebab bridge yang lama terlalu panjang, dan yang kali ni pendek sikit. Tapi tak apa, lebih selesa berbanding bridge lama.

Gitar.. Kenape gitar?? Sebab saya salah seorang yang tergolong dalam golongan suka main gitar. Lama dah main gitar ni, tapi tak ada lah hebat sampai macam jimmy hendrix, santana, eric clapton sume tuh...

Sekadar untuk hiburan. Selagi tak melalaikan, tak jadi kesalahan. Jangan main sampai solat ditinggalkan. Itu memang lah salah. Buat apa pun, main "game" ke, bola ke tapi sampai tinggalkan solat tu dah salah lah.

Belajar main gitar masa "form 3" dulu. Masa tu umur 15 tahun. Waaa, muda lagi masa tu.. :> Zaman gemilang remaja tu. Beli gitar pun minta kat mak. Asalnya mak saya tak bagi, tapi dah lama-lama kena teknik pujuk rayu tujuh petala langit hahahaha... abis... cair terus mak saya.. :D

Dan hingga kini aku setia padaMU gitarku. :D Sampai sekarang saya masih guna dia, tak pernah tukar gitar lain. Tahun ni genaplah 10 tahun kami melayari hidup bersama. Penuh suka duka, pahit manis kami tempuh bersama, dan akhirnya kita tetap setia bersama.. hahhaaa... ape merepek nih, gitar je kot... :D

Ehh.. oke lah oke lah... ada banyak kerja lain nak buat lagi, saje nak update sikit blog nih.

p/s: to ubi dan mong, korang dah bape lame setia?? saya setia 10 tahun tu :> hahaha..

5 comments:

Hanif Amir said...

Ouh, pandai memetik gitar rupanya. nanti bolehlah buat band. saya pon dah lama tak menggesek biola ni.

ha ha ha. bajet cool.

Anonymous said...

atok atok men gitar.
wah~
bagus bagus !
satu lagu tuk !!

Nurul Aizam Zaini said...

to hanif: pandai petik je, main tak berapa pandai... men biola?? huuu... lagi hebat nih!! buat jd cam band the cors la... haha

to alia: lagu?? errkk lagu ape?? lagu anak itik tokwi satu...

anak itik tokwi
mandi dlm kolam
ubat ape tokwi
ubat sendi tulang

haa dh siap.. :>

Anonymous said...

hehe.yela2.sy pon setia jgk.gitar sy da la pmpuan.cewah.hebat tul cr pjuk mak.ajar sket:P.sem dpn sy jamming ngn duang j la kot.bass da grad:(

Nurul Aizam Zaini said...

to mong: hah?? gitar ko pompuan?? mane kt tahu nih?? sy x pnah tau pn jatina gitar sy selame 10 thn.. huhu.. haaa, nk ayat mak kena ade style skit, bkan cam ayat makWE... hehe.. ala, duang pn power gak bass, bassball.. :D