Tuesday, March 31, 2009

Aceh di hatiku~ Part 2.

23 Mac 2009.

Seawal jam 6 pagi saya dah siap2 bangun. Solat dulu, pastu balik rumah kemas barang skit, kemas diri, terus gerak ke kampus jam 8 pagi dah ada di kampus.

Sambil tunggu delegasi yang lain tiba, sempat juga cek apa yang patut. Kemudian, lebih kurang jam 8.30 pagi hampir semua delegasi tiba. Kemudian kami sarapan sama-sama di PS. Selesai sarapan, delegasi lelaki kena angkut kotak-kotak komputer dari 'Operation Room' (OR) bawa ke roundabout.

Mujur abg sam STAD ada membantu, kami guna van STAD untuk angkut sume 21 kotak bawa ke bas. Dah selesai angkut sume kotak, semua berkumpul di OR. Mesyuarat ringkas jawatankuasa dimulakan syafeeq selaku ketua delegasi yang telah saya serahkan sepenuhnya tanggungjawab ketika program berlangsung.

Alhamdulillah, mesyuarat ringkas berjalan dengan baik. Kemudian, lebih kurang jam 11 pagi, semua bergerak ke bas. Setibanya di sana, En. Zam pun dah sampai. Pastu En. Zam beritahu pada driver bas, nak guna bas satu lagi. Kami pun pindahkan semua kotak-kotak yang telah disusun ke dalam bas yang lagi satu. Memang betul-betul tough delegasi lelaki lepastu. Angkat kotak 2 kali kot :p

Selesai semua, kami bergambar sebelum bergerak ke LCCT. Gambar semua delegasi seramai 21 orang. Sebelum bergerak, Zulfazlizan selaku ketua agama delegasi, membacakan doa perjalanan memohon kerberkatan dan rahmat dari Allah s.w.t.

Setelah hampir sejam perjalanan, kami berhenti di R&R Seremban, makan apa yang patut, sebab di LCCT tak nak makan dah, lagipun mahal makanan kat situ. Ada yang pergi tandas untuk tunaikan hajat yang belum tertunai.

Kemudian sambung semula perjalanan ke LCCT. Tiba lebih kurang jam 2 petang macam tu. Alhamdulillah la, sebab flight jam 4.00, so ada masa 2 jam lagi untuk check-in sume. Sampai je LCCT tu, semua delegasi lelaki turun pergi cari troli, delegasi perempuan jaga kotak-kotak komputer dan barang.

Bila semua kotak dah ada troli, kami bergerak dalam susunan yang telah ditetapkan. Kotak 1-5 orang ni jaga, kotak 6-10 orang lain lak jaga dan seterusnya. Saya bergerak paling hadapan dengan En.Zam dan 2 orang lagi saya dah terlupa sapa dia yek? Sapa yer?? tolong bagitahu kat sini yerr.. :D

Tapi kami tersilap jalan, sebab terus ke pintu masuk boarding gate. Sepatutnya ke kaunter check-in dulu. Patah balik, nasib baik jumpa semua. Memang dari awal kami dah set apa-apa jadi ke kaunter informasi LCCT. Jadi bila terputus dengan delegasi yang lain, kami terus ke sana, dan alhamdulillah memang mereka ada kat sana.

Lepastu, bila check-in kaunter buka lebih kurang jam 2.30 macam tu, kami terus masuk beratur, dan kami orang pertama masuk check-in untuk flight ke Banda Aceh. Tapi walaupun kami yang pertama sekali check-in, rupa-rupanya...

bersambung.... huhu.. :D

1 comment:

mohamad said...

Salam..

alamak..abg aizam..awat wat saspen neh..ade sambung2 plak..ngah syok2 bace..ttbe kne 2nggu..hehehe..