Wednesday, May 27, 2009

Alhamdulillah~ Selesai...

Alhamdulillah, isnin yang baru lepas, kelmarin (25/05/09) merupakan penutup kertas exam saya. InsyaAllah, dah berusaha termampu yang boleh, dan kini tawakkal kepada Allah SWT. Doakan urusan saya dimudahkan Allah yer kawan2.

Semoga Nurul Aizam Zaini dapat keputusan cemerlang trimester ini dan graduate di trimester ini dengan mudah dan juga dapat konvo pada bulan 8 ini semua dengan izin Allah SWT, Ameen!!! Mekasih yer doakan saya kawan2 :D

Ramai je yang bila saya jumpa akan tanya "bila balik kampung?" huu... saya jawab " tak balik". Haha... pastu macam2 nasihat saya dapat :D "balik lah exam dah abis" , ada gak yang tanya " nape tak balik?"

Bukan saya tak nak balik, tapi ada beberapa perkara perlu diselesaikan lagi. Kalau balik pun, bukan dapat jumpa mak saya. Mak saya pergi kenduri kawen adik kawan dia kat Sarawak. Saya nak kena langsaikan dulu hutang2 yang masih berbaki dengan MMU nih, kalo ade la :D ade ke?? haaaa... :>

Pastu nak siapkan resume sume, apply kerja. Takkan nak tunggu kerja datang. Kena usaha baru lah rezeki kita datang btol tak kawan2... :) Lagipun jadual saya cuti ni dah agak penuh.

28-29/05/2009:

Ada jaulah ke Negeri 9 - Cyberjaya - Shah Alam.

30/05/2009:

Kenduri umah kak ina STAD. Haa... terlanjur cakap kat sini, dia jemput semua yang mengenali dia datang sama2. Kenduri tu sebagai tanda sykur pada Allah SWT yang mana suami kak ina, abg bad dah pulih dari kanser yang dialami hampir 4-5 bulan lepas. Alhamdulillah, abg bad dah pulih. Kenduri start lepas zohor. Buat kat umah dia kat padang temu. Datang lah yer... (jadi wakil lak menjemput orang) :D

Malamnya pulak, ade Malam Bina Iman dan Taqwa (MABIT) anjuran ISMA di surau An- Najihin, Tmn. Merdeka. Semuadi jemput hadir jugak. Program mula jam 10 malam, ade pengisian sikit, pastu tidur, bangun Qiam, subuh, riadah pagi dan pulang ;) Datang lah beramai-ramai yer bagi yang belum balik bercuti.

31/05/2009 - 4/06/2009:

Saya dan adik saya ke Sarawak, insyaAllah. Jumpa mak kami kat sana yang sedang tolong kenduri kawen adik kawan dia tu. Haishh.... asek pergi kenduri kawen orang jer ni... bila lagi?? Hahaha... gurau2 jer :D Tadi pun ada kawan sama batch saya kat MMU ni, perempuan la, terjumpa dia kat PS masa makan tadi.

Pastu tetiba dia cakap " haa.. nasib baik bawak". Saya blurr kejap. Dia selongkar2 bag tangan dia, pastu bawak keluar 2 kad. Satu nama saya, satu nama nizam syamil punya dia minta tolong sampaikan. Tau kad ape??? hahaha.. dah nak kawen rupanya kawan saya nih!!!

Tarikh kenduri 13 Jun 2009 kat rumah dia di Puchong, Selangor. Saya pun terus cakap "tahniah!!!" dalam hati ( huuu.. bertambah lagi sorang list kawan2 ku yang kawen) :D Apapun, TAHNIAH NAD!!! Nama penuh Nadiah Abd Razak (betul ke nad? ) hehe :D

5/06/2009 - 11/06/2009:

Orientation Week untuk pelajar2 baru yang bakal menjadi pelajar MMU. Program last di MMU (ye ke ? ) huhu... Apapun, dah Presiden SRC minta tolong, kita bantu la mana yang mampu. Kesian Maun, banyak betul dugaan yer? Heh.. sabar yer. macam tulah kalau jadi Presiden. Mana ada yang mudah2. Kemenangan sentiasa bersama orang2 yang sabar ;)

12/06/2009 - ??/??/????

Apa yang akan jadi??? Heh.. belum tahu lagi... tunggukan episod akan datang yer :D Semuga semua yang dirancang berjalan baik. Ameen!!!~
----------------------------------------------------------------


Selesai jadual cuti ni, muka surat baru buku kehidupan saya yang kosong bakal dicoret. Cerita apa yang akan dikarang pun belum tahu lagi. Rangka cerita seperti telah tersedia. Tapi tak tahulah semua yang dirangka itu akan dicoret sebagai isi utama atau mungkin dibuang sahaja.

Tunggu dan lihat. :) Apa yang penting, harus ada perancangan dan perlu dilaksanakan sebaik mungkin. Selebihnya, serah pada Allah SWT. :)

Oke, takat ni je dulu. Nanti ada masa sambung lagi ;)

Semuga semua rakan-rakan dapat keputusan cemerlang bagi exam kali ni. Ameen!!!~


2 comments:

Adam Kulim said...

mintka keja kt stad la..senang budak2 nk mintak tolong..:P

Nurul Aizam Zaini said...

haha... x mau... lg 2 thn, STAD x sama ngan yg dlu dah... nk jd fellow ostel, sbb bole block student golden yg tggl kt ostel lama2 :D