Friday, August 08, 2008

sajak~

siapa kita?
apa makan kita?
apa minum kita?
dari apa jadinya kita?
untuk apa kita ini?
apa akhir kita?

apa?
kenal diri siapa
tahu apa erti jadi kita
faham erti akhir kita
akan ada sinar di hujung sana
kejar terus biar terang

biar kelam di salut putih
biar jahil di kambus suci
biar semua tahu
tahu benarnya putih ini
putih datang penuh suci
benarlah ia agama dari ilahi
ISLAM untuk semua isi bumi.


Salam~

p/s: huhuh.. ape la saya tulis ni.. saya pun x paham.. sori kalo krg rasa x best ke, x phm ke, nyampah ke, ape2 ke.. hehe.. sori yerr.. tiba tiba rasa nak tulis.. ;)


5 comments:

fendy_ahmad said...

Kita adalah kita
Makan kita adalah ditentukan kita
Kita menjadi begini kerana kita
Kita ke sini juga ke sana semuanya kerana kita.....

asma said...

siapakah kita mahluk kecil ini
yangmelihat gunung merenung langit
membilang bintang dan hendak tahu
rahsia di dalamnya????

Anonymous said...

to abg fendy, btol kita ada kita, kita tentukan siapa kita.

to makcik asma, betul kata makcik, kita ini sebenarnyer kerdil disisinya. Saya faham begini, kita ini makhluk kerdil ciptaanya, dimuliakan dgn Islam dan perlu terus pegang islam ini juga terus sambung dakwah baginda s.a.w

maaf yer kalo faham saya tak tepat dgn maksud makcik :)

p/s: anak muda yg sedang belajar :)

asma said...

Bagus!betul...semua guru akan lega dan senang hati kalau jumpa murid sebegini , kita penerus risalah..

Anonymous said...

hehe.. mekasih.. harap2 anak anak didik makcik di sekolah tu ada ramai yg lebih baik dari saya :D saya pun bukan lah baik mana pun.. :) tapi faham akan tanggungjawab insyaAllah..

All da best to makcik asma~

:)