Saturday, August 02, 2008

Sekalung Tahniah!!!

Salam pada semua~

Alhamdulillah, sykur kita kehadrat Allah s.w.t. Saya bersyukur dan gembira atas kejayaan sahabat kita, Mohd Hafiz B. Othman yang telah secara SAH dilantik menjadi Presiden SRC Melaka 2008/09. TAHNIAH pada hafiz.

Walaupun jalan untuk sampai ke situ tidak semudah kita gambarkan, namun alhamdulillah telah ditakdirkan Allah ia untuk kamu. Jadi, sedarlah akan tanggungjawab yang besar kini terpikul dibahu kamu hafiz. Jalankan tanggungjawab sehabis baik. Laksanakan tugas dengan adil, amanah, dan bersungguh sungguh.

Jadikan perkara yang tidak baik dimasa kami memimpin sebagai panduan agar ia tidak diulangi. Perbaiki kekurangan yang ada. Tutup lubang lubang yang masih terbuka luas. Kami sentiasa ada bersama untuk membantu. Jika perlu bantuan, beritahu. InsyaAllah selagi kami mampu, kami akan bantu.

Akhir kata, ruang, masa dan kesempatan telah Allah jelmakan pada kamu hafiz. Berilah yang terbaik untuk semua pelajar tidak kira apa bangsa, agama dan latarbelakang, mereka semua ibarat "Rakyat" sebuah negara yang kamu sedang pimpin. Jika selama ini kita mengkritik kepimpinan Kerajaan kita, hari ini kita memimpin "negara" sendiri. Jangan buat apa yang tidak baik dan berikan yang terbaik untuk kebaikan bersama.

Perjuangan baru bermula~



ANALISA PILIHANRAYA KAMPUS 2008/09

rata rata, jumlah peratusan mengudi aritu, tak memberangsangkan. pertandingan utk general takde, fist takde, international takde. yang tggl cuma fet, fbl, diploma dan fosee. tidak sampai 5000 org pelajar yg kuar mengundi. alahamdulillah fbl kita beroleh kemenangan. usaha ain dan rakan2 dia tidak sia2. tahniah pd ain atas kemenangan. namun sedikit dukacita fet kita tewas hanya dengan jumlah yg kecil bg sy iaitu 45 vote. ain sy lihat dia ada kelebihan sendiri iaitu silat cekak, src, mmu awards dn mcm2 lg lah.. hehe ( mcm gila jwtn lak ) jgn marah, gurau jer..

mong, mungkin ini satu pengalaman baru buat mong. TAHNIAH pada mong kerna apa? kerna dia satu satunya wakil fet dr batch dia yg mahu utk masuk setelah sedar akan tanggungjawab. kita perlu org seperti ini. sanggup korbankan masa bermain dgn aie ( hehehe ) masa karaoke tak oke, masa bowling ( kalah ngan sy ) :D hanya kerna sebuah tanggungjawab yg tak dibayar, demi masa dpn adik2 kita, tak mengapa, insyaAllah nnt Allah byr cash di sana nnt bila kt laksanakan semua itu lillah hi ta'ala..

ini jelas membukti kan, masih ramai diluar sana yg x tunaikn tnggjawb ni. di mana peranan anda sebagai mahasiswa. jika utk bersama sama membantu dari luar pn kt tidak upaya, jgn bicara soal kebejatan sosial di sini, jgn bicara soal kita dizaman edan mahasiswa, jgn bicara kenapa begini, kenapa begitu? jika anda tidak mengundi, lebih baik diam dr bising kerna anda tidak ada hak bersuara berkaitan ini. tunaikan dulu tanggungjawab kemudian kita buka wacana segar dlm membahaskan isu isu semasa kampus. :)

rumusan, mahasiswa masih belum bersedia untk mengambil tampok pimpinan negara akan dtg. jika urusan kampus kita lihat mahasiswa masih berhibur x kira masa hingga alpa tanggungjawab mereka, apa lagi yang harus dibicarakan. BERUBAHlah mahasiswa warisan NEGARA. Demi survival akan dtg, bangun. ayuh bingkas maju bersama rakan2 kita dlm SRC berjuang utk semua.

SATU PERJUANGAN~

salam~

8 comments:

Anonymous said...

salam..thanks abg aizam coz has supporting me from the day i confusing about joining the src till the day i become src..that's a big responsibility,hope yg tua2 byk beri tunjuk ajar dan nasihat :p salam(thanks very much--really appreciate ur effort)

Adam Kulim said...

Aizam...dia cakap "yg tua-tua" aizam..ahaks..nak kena betul ni..

Anonymous said...

hahahaha..mmg btol ape yg maun ckp tuu..ain sokong ape yg maun ckp 100%..hahahah

A said...

ya .. tua2 ..
sedarlah wahai insan !
ahax ..

sheikh .. sejambak takziah buat hafiz al-maun ..
pemimpin itu diangkat ..
jd.. besar tanggungannya ..

wallahu'alam

jemput ziarah di convo ke-9 :D ..
sedey tak de org dtg~ (*-_-)

Anonymous said...

kenapa SRC MMU tak gah spt MPP IPTA ? ingatkan MMU ni tader perwakilan mahasiswa ?

Anonymous said...

kenapa SRC MMU tak gah spt MPP IPTA ? ingatkan MMU ni tader perwakilan mahasiswa ?

Anonymous said...

salam..
pd anonymous, MPP IPTA gah?? dimana Gah nya tu?? bole jelaskan pd saya.. sy rasa x ada beza.. cumanya ipta lebih bnyk diberi perhatian dlm runag2 akhbar dan liputan media.. ye lah, dah nama IPTA, mesti la gov. angkat bgtau mcm2 ttg hebatnya IPTA..

oppss sori kalo saya silap bg facts.. pls correct me if i'm wrong..

Anonymous said...

boss

don wori nnt ain p ur konvo okiess

:P