Tuesday, June 16, 2009

Jasamu tetap dikenang~

Sebelum ni saya dok nasihat orang lain. Jaga barang elok2. Jangan letak barang kat belakang. Kalau nak solat, letak bag kat depan.

Alhamdulillah, lebih kurang 7 tahun saya kat sini, tak pernah hilang lagi barang dalam kampus. Tapi Allah lebih berkuasa.

Akhirnya, setelah bergelar ex-pelajar MMU :D

Semalam saya hilang laptop kat masjid... huhu.. =) Sekali dengan modem Celcom Broadband ada dalam bag tu. Lepas balik dari Sport Planet tengok futsal persahabat antara MMU (iufc) dengan pelajar Kolej Mara Banting yang bakal fly ke U.K, U.S, Replubic Checzh, Ireland etc. saya singgah jap kat masjid kampus solat maghrib.

Selalunya saya mesti letak bag laptop saya kat depan kalau nak solat. Tapi, dah nak jadi cerita, semalam saya lupa. Letak kat belakang. Mungkin sebab teruja bawak motor kot. Dah lama tak bawak motor, heh :D Semalam saya tukar kereta dengan wan najmuddin.

Dia nak bawak orang main futsal. Saya amik motor dia.

Ape pun, Allah Mustaan.

Sayonara Compaq Presario X1000 heh =D

p/s: semoga Allah ampunkan dosa orang yang ambil laptop tu, dan dosa saya juga, Ameen~ =)

8 comments:

syafeeqradzif said...

takziah atas kehilangan... pas nie, maybe akan mnjadi lebih teliti dan berhati2 yerk.. setiap perbuatan mndtgkan hikmah, begitu jua dengan bala dan ujian yg mndtg...

Ridzuan Digital4All said...

Takziah buat enta. Ana pernah dulu hilang handset waktu tengah solat kat masjid di Terengganu. Ana letak depan ana. Lepas bagi salam, tgk2 dh tak ada. Menurut pak cik yang solat belakang ana, ada dua orang bdk sekolah yang solat tepi dia dan tiba2 beredar dari situ (membatalkan solat). Pak cik tu ingat bdk ni batal wudhu.

Masa tu ana tergamam n terfikir cam mana bdk yg curi tanpa ana sedar waktu ana tgh solat bleh tergerak hati untuk mencuri. Bdk tu tak dapat dikesan. Handset tu ana call semula via handset kawan ana, tak brjawab. Waktu tu terus terlintas dalam fikiran ana, mendoakan bdk tu akan diampunkan dosanya dan akan menjadi pejuang agama Allah suatu hari nanti.

Memang sedih hilang handset tu, tp Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat ana.

Sabar byk2 ya akhi... Mungkin Allah nak berikan sesuatu yang lebih baik untuk enta pada masa-masa yang akan datang. Percayalah ya akhi, keimanan yang teguh pada Allah lebih bernilai dari harga seluruh laptop yang ada di dunia ni...

Nini Marini said...

Isk², tak sangka ada juga orang sanggup curi dalam mesjid.

Takpelah, Allah nak bg pahala sabar tu.

Teringat kata² ni:

Ajaibnya seorang muslim itu, setiap urusan dirasakan baik untuknya. jika dia ditimpa kesusahan, dia bersabar dan itu baik untuknya. jika diberi kesenangan, dia bersyukur dan itu juga baik untuknya.

Muhammad Hazimin Wahab said...

rasanya ni dah kali ke-2 laptop nurul hilang nie.. itu belum kira barang2 lain lagi yg hilang.. berhati-hati lah nurul...

kalau dah byk kali hilang barang, maksudnya, kita byk cuai...

Semoga nurul menjadi insan yg lebih berwaspada di masa hadapan...

Adam Kulim said...

marah betul aku waktu ang call ckp ilang tu..bkn marah kt yg curi..marah kat hang la.. sebab dah berapa kali pesan dah..

Nurul Aizam Zaini said...

to feeq: hihi.. mekasih yer feeq... btol tu, setuju3... nak beli laptop?? 2 singgit.. :D

M. Ridzuan Al-kindy: mekasih syiekh.. heh, pencuri kt mana2 pn ada, cuma sy sendiri yg cuia aritu :D jazakallah~

to nini marini: mekasih ye org perancis.. :D haa nnt nk blk bole kirim, kot2 laptop sana murah2 ke.. huhuhu... :)

to mr. hazimin: masa kali pertama aritu pencuri pecah rumah masuk, kali ni mmg sy yg cuai letak kt blkg... slalunya x pernah sy solat letak bag kt blkg, mesti sy letk kt depan, tp haritu nk jd cerita, terlupa lak... apepun xde jodoh ngan laptop tu.. mekasih yek... :)

to adam: haa marah2... kang aku bgtau semua kang haaa... hehhee :D

Adam Kulim said...

haa..tgk2..asyik ugut aku ja.. masjid pun kena letak cctv mcm ni..

he11mi~ said...

saya faham.sabar2:D