Tuesday, September 16, 2008

dah bayar?


hmm... dah masuk malam yang ke-17 ramadhan... pejam celik pejam celik, tak sedar masa berlalu pantas sekali... makanya hampirlah minggu peperiksaan yang kira kira tinggal 11 hari lagi jika tidak di kira cuti minggu raya yang pastinya amat sukar nak tumpu belajar pada hari hari yang penuh dengan dugaan dan cubaan itu... hari raya, pasti sibuk melayan tetamu, kunjung saudara mara, bersama keluarga dan sebagainya..

bersempena menjelang ramadhan tempoh hari IU ada anjurkan Usrah Umum yang mana panelnya ustz Fahim, dan beliau ada ingatkan semua pelajar khususnya "pria - pria"... bayar zakat sendiri, jangan tunggu ayah bayarkan... alahh.. beli tiket wayang kadang tu harganya RM 9.00, beli popcorn RM4.00 kita mampu, inikan Zakat Fitrah RM 6.30(harga melaka).



Apalah sangat kan... kalau tak tahu nak bayar di mana, di masjid MITC lepas asar ada kaunter dibuka di bahagian belakang... Bayar jangan tak bayar!!! Ramai lagi insan yang perlukan perhatian kita... "Hulurkan bantuan, ringankan beban" ewahh... tagline Bersamamu, pinjam guna..



emm... saya dah bayar ke? huu.. jom kita bayar sama sama sebelum balik bercuti~


No comments: