Saturday, September 06, 2008

Janji~

Salam~

Sedikit coretan. Dalam hidup ini kita selalu melafazakn janji. Kita berjanji kadang tu kita gunakan ayat seperti " insyaAllah" . Tapi malangnya kadang kadang kita tak tertunai janji itu.

Saya maksudkan ini untuk diri saya. Berkali kali saya berjanji namun gagal dalam melunaskan janji. Janji pada diri sendiri pun tidak tertunai. Namun ia berbeza. Kadang bila tanggungjawab datang menjemput, ku harus tarik janji pada diri sendiri. Antara tanggungjawab dan diri? yang mana?

Bukan mengajak untuk belajar memungkiri janji. Tidak, jangan disalah tafsir tulisan ini. Tidak sama sekali. Itu sifat MUNAFIK! Cumanya saya bicarakan disini dalam erti suasana yang saya lalui. Kepentingan diri harus diketepikan cuma SEKETIKA demi TANGGUNGJAWAB yang sedang menanti. Tidak lebih dari mungkiri janji.



Itu tentang janji pada diri sendiri. Janji pada manusia... emm saya kira banyak juga saya mungkiri. Saya susun sepuluh jari MOHON MAAF pada insan insan yang telah saya mungkiri janji pada mereka. Percayalah, bukan sengaja! Saya hanya manusia yang sentiasa leka dan lalai. Jadi tegurlah saya. Betulkan saya.

Pada yang saya tidak tunaikan janji saya lagi, bolehlah ingatkan saya. InsyaAllah saya akan sebaik mungkin untuk lunaskan JANJI saya~

salam~

p/s: tapi minta bagi sikit masa yer pd yg nk tuntut janji lps ni... kalo bnyk sgt tkt x tertunai sekaligus.. dh mungkir janji lg.. minta masa yer :D mekasih~



1 comment:

Anonymous said...

hahaah...mmg byk yg nk dituntut nih..haahahha =P

guro je bos.peace~~~