Monday, September 15, 2008

lagu raihan~

Lirik lagu I'tiraf

Wahai Tuhan ku tak layak ke syurga Mu

Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu

Ampunkan dosa ku terimalah taubat ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

(arabic verse)
Ila hilis tu lilfirdausi ahla
Wala aqwa alnnaril jahim
Fahabblitau batau wafir zunubi
Fainnakarob firul zanbi azim

Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai
Dengan rahmat Mu ampunkan daku Oh Tuhan ku

Wahai Tuhan selamatkan kami ini
Dari segala kejahatan dan kecelakaan

Kami takut kami harap kepada Mu
Suburkanlah cinta kami kepada Mu

Akulah hamba yang mengharap belas dari Mu

seperti diri ini masih banyak perlu diperbaiki... Ya Allah.. kami pohon ampunan dariMu tuhan yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang~

p/s: wlaupun ramadhan syaitan di rantai, tapi jgn lupa, sepanjang thn, 11 bulan syaitan telah berusaha utk didik kejahatan pd hati2 ini, cuma satu bulan kita bebas darinya.. muga kita upaya lentur hati2 ini dlm kesempatan yg ada..

5 comments:

Anonymous said...

assalammualaikom .. kawan saya bukan nak cakap ape la ...2 hari lepas ada student mmu bunuh diri lagi keluar harian metro kata TEKANAN KERJA KURSUS .. tahun2 budak mmu ada yang bunuh diri.. mmu should do something!!

Nurul Aizam Zaini said...

w'lam...

betol tu, sy setuju.. masuk ni thn ketiga berturut turut student mmu mati... tp hakikatnya... ia terjadi pd pelajar bukan islam... saya kira semua pelajar sama sahaja tekanan di mmu... jika nk dikirakan tekanan assignment, mid term dan sebagainya, saya kira ramai lagi rakan2 saya yg jauh lebih tertekan jika nk dibandingkan..

cumanya disini, alhamdulillah, itulah kelebihan islam, kita beriman, kita berpegang pada tali tuhan dan ini merupakan kekuatan yg masih menjadikan pelajar beragama islam masih mampu menilai sesuatu dgn baik..

bukan sy maksudkn jika bukan islam mereka tidak beriman, tp mereka beriman dgn cara mereka.. dan kita beriman dgn cara kita... maka insyaAllah islam didik kita utk tidak melakukan perkara2 sebegitu..

jika pihak pengurusan perlu lakukan sesuatu, saya kira ia telah dilaksana, sbg cth, bhgn hal ehwal pelajar lakukan promosi supaya pelajar dtg berjumpa kaunselor namun hakikatnya jrg student yg dtg.. kita ada one stop center utk pelajar, tp x juga digunakan sebaiknya..

malah pelajar2 juga ada academic advisor masing2, dan mungkin ia jrg berjumpa...

kalo nk dikurangkn tekanan assignment, midterm, sy kira itu tidak wajar, kerana ia lumrah pelajar dan dari 10000 populasi pelajar di melaka, semua dpt jalanai dgn baik wlaupun ada tekanan, itu adat pelajrlah..

bagi saya, ia isu kendiri seseorang, kekentalan sbg pelajar, dan kita yg beragama islam, di ajar supaya akhirnya balik pd Allah..

itu pndangan saya..

wallah hualam~

Anonymous said...

assalammualikom erm mmg pelajar bukan islam... tapi saya fikir x kan da kena dekat penyakit" tu da merebak dekat pelajar islam baru orang islam nak bertindak.. apa2 pun mereka adlah rakan kita... sepatutnya AA and counselor kita selalu turun padang (we pay for it)... at least ada satu sesi dengan pelajar x kira lah dalam setahun sekali pon x pe ...supaya kita dengan mereka lebih rapat... bukan hanya duduk kat bilik air cond just tunggu budak datang... diorang kaunselor patut mereka lebih tahu macm mana nak attrack peljar kan?


saya amat setuju study kalu x da tekanan x besh la kan... hehe nak kate mamat tu asyik belajar je x jugak dia active koko... mungkin macm bro cakap td KENDIRI kan...

Nurul Aizam Zaini said...

hmmm... saya quote semula kata2 saudara "sepatutnya AA dan counselor kita selalu turun padang (we pay for it)... at least ada satu sesi dengan pelajar x kira lah dalam setahun sekali pon x pe ...supaya kita dengan mereka lebih rapat... bukan hanya duduk kat bilik air cond just tunggu budak datang... diorang kaunselor patut mereka lebih tahu macm mana nak attrack peljar kan?"

saudara tahu ape telah mereka lakukan?? saudara pernah pergi berjumpa kaunselor tanya sendiri apa yg drg tlh buat?? siapa kaunselor MMU?? dimana bili kaunselor?? AA saudara berapa kali saudara pergi berjumpa??

yelah.. kdg kita nmpk salah orang.. salah sendiri kita x perasan.. ada benar juga kata saudara tu, tp tidaklah semuanya betul.. kita juga ada peranan, ambil tahulah apa kauselor buat, dimana bilik kauselor, siapa kaunselor? kita kena ada inisiatif sendiri utk maju diri.. dah besar pun, pelajar U lagi, takkan semua nk suap smp ke mulut.. kalo mcm tu blaja kt tadika semula la.. hehe.. kalo AA, ramai je senior saya, rakan saya yg sekarang jd lecturer di MMU dan sudah pasti mereka juga AA.. kdg tu mereka dh cuba mcm2 nk bantu pelajar, tp pelajar yg mls nk dtg jumpa, bertanya, kongsi mslh.. hmm.. mungkin salah AA lagi kot sbb x berjaya buat pelajar dtg kongsi mslh.. haha.. apa2 je lah..

saudara, kita kdg terlalu bnyk salahkn org lain, tapi org lain pula nmpk bnyk juga salah kita... apa kita sedar salah sendiri? saya juga punya bnyk kesalahan diri.. sama sama kita perbaiki diri masing2 insyaAllah allah beri kebaikan pd mereka2 yg berpesan pesan atas kebenaran.

jazakumullah~

rasyd said...

eh eh.emosi plak dia.

saudara anonymous x patut salahkan counselor.abg nurul ni org kuat stad.semua orang stad kenal dia.kalau ada ape2 masalah,lpas abang nurul grade nant boleh cari bilik dia dalam stad ye =P