Monday, December 08, 2008

Salam Eidul Adha~

Salamun Aleyk'

Alhamdulillah, muga semua pembaca blog ini dalam keadaan sihat dan iman yang mantap! Amin!! Ketika menulis 'entry' ini lebih kurang jam 8.00 pagi sambil menanti rakan rakan lain bersiap siap untuk ke masjid solat sunat eid adha.

Salam Eidul Adha pada semua, hari yang dimuliakan Allah s.w.t. Marilah kita sama sama hayati kembali sorotan sirah Nabi Ibrahim a.s tika mana disuruh Allah menunaikan tanggungjawab agama. Betapa besar dan agungnya ketaatan Nabi Ibrahim a.s pada Allah s.w.t.

Apa pula pengorbanan kita? sejauh mana telah kita habiskan masa, tenaga, wang ringgit pada jalan agama? Bukan tujuan perbandingan untuk bersifat riak atau takkabur atau apa saja, namun perlu disedari, hari ini, kita perlu, sekurang kurangnya menyumbang sedikit pada jalan Allah.

InsyaAllah, mudah mudahan, dengan iltizam yang tinggi serta niat yang ikhlas kerana Allah, dipermudahkan segala urusan kita ke jalan Allah s.w.t.

Baiklah, kami ni beraya di perantauan, jauh dari keluarga... :D jadi sape2 yg ade makanan lebih tu, igt2 la kami di bumi Hang Tuah yer... ;)

~Takabarallah huminna waminkum~

2 comments:

Anonymous said...

Salam aidiladha buat Editor!

Nurul Aizam Zaini said...

Salam eiduladha juga buat JumpaLagi.. terima kasih :)