Monday, January 19, 2009

3 hari 2 malam~

Salamun Aleyk'

3 hari 2 malam kami berkampung di Kompleks Rakan Muda, Alor Gajah, Melaka. Kem Lepasan SPM anjuran KRIM ( Kelab Remaja Isma ) dan PEMBINA ( Persatuan Belia Islam Nasional ). Hampir 40 orang peserta. Ada yang datang dari K.L, ada dari Shah Alam, Johor, Perak, Kedah pun ada dan paling ramai dari Melaka la.

Kem Lepasan SPM 09 (KLS) ni sebenarnya satu kem untuk bantu adik2 yang sedang tunggu keputusan SPM untuk bantu mereka merancang sebelum masuk Universiti. Nak masuk U kena buat apa? U mana yang bagus? Pinjaman atau biasiswa nak dapt dari mana? Kat U nanti macam mana? semualah tentang U dan kem ni member jawapan kepada adik2 ni semua.

Tapi taklah 100% penerangan tentang U je, ada juga slot "team building" , main "game' dan sebagainya. Main game sampai tangan dan seluar saya koyak haa... ni semua sebab hamdan yang asyik nak lari jaa.. weii hamdan.. kita menang la.. buat apa nak lari??? tengok saya!! Konfiden, kalah pun buat macam orang menang, mesti musuh konfius, sapa yang menang ni sebenarnya??? hahaha..

Apapun semua berjalan lancar, banayk perkongsian yang adik semua tu dapat. Memang bermanfaat lah.. penceramah, fasilitatior semua bukan calang2 orang, ada yang garaduate dari mesir, aussie, new zealand, U.K, dan yang paling hebat dari MMU lah.. hahaha..

Semua tu pulak, engineer petronas la, guru MRSM la, Pnesyarah University la, student yang tak habis2 belajar lagi.. :D semua ada... memang adik2 tu semua gembira lah...

Oke la, setakat tu je dulu update kali ni, tahun depan ade lagi KLS ni, pastikan lebih ramai datang oke!!

adiosontro--

p/s: Hamas telah menang!!! Hidup HIdup!!!! hiduP HAMAS!!! hanCur hanCUR!!! haNCur yaHUdi!!!

No comments: