Wednesday, January 14, 2009

innalillah wainna ilahirojiun~

Salam

Tengah hari tadi mak saya call, beritahu tok njang saya dah kembali berjumpa Ilahi. Tok njang ni adalah bapa saudara mak saya yang paling rapat ngan mak saya la.. emm... masa mak call tadi pun bole tau mak saya sangat sedih dengan pemergiannya.

Saya doakan roh tok njang ditempatkan bersama sama para salihin di sisi Allah s.w.t Amenn!!! Pada mak saya, sabar yer mak... masa kita pula akan tiba nanti, jadi kita harus persiapkan diri :)

Hmm... disini kematian suatu berita yang menyedihkan buat kita di Malaysia dan ajal kita pun belum pasti bila, tapi saudara kita di Gaza kini sedang berdepan maut!! Bila bila sahaja peluru akan hinggap di kepala.

Mati seperti suatu kepastian nyata buat mereka. Makan dalam suasana tak selamat, tidur dalam keadaan berjaga jaga tak lena, memasak serba tak kena, mandi dalam ketakutan, pendek kata semuanya, bila bila dan apa saja, MAUT datang tiba tiba.

Bersyukurlah rakyat Malaysia. Bantulah mereka di Gaza! Pedulilah saudara kita di sana! Sama samalah kita tangung sedikit derita mereka!

Apalah nak dibanding pengorbanan kita dengan mereka yang mempertaruhkan nyawa mempertahankan tanah suci umat islam, al-Quds.

p/s: Kalau nak boikot israel dan Amerika pun kita tidak mampu, sia sialah kita bersaudara dengan mereka di Gaza.

Disclaimer: Cuma pandangan penulis. Jika ada yang tak selesa, mohon maaf.

3 comments:

Muhammad Hazimin Wahab said...

banyakkan bersedekah fatihah dan yg sewaktu dengannya.... muda-mudahan roh Toknjang diberkati Allah

Anonymous said...

Salam takziah buat author.

Nurul Aizam Zaini said...

to jumpalagi & hazimin: mekasih... :)