Sunday, December 21, 2008

TAHNIAH IUFC!!!

Salamun Aleyk'

Alhamdulillah segala puji bagi Allah s.w.t. Walaupun satu badan sengal sengal hari ini, tapi berbaloi dengan kejuaraan yang dibawa pulang bersama.

TAHNIAH IUFC!!! Semalam (sabtu) saya main futsal dengan IUFC. Ada pertandingan futsal persahabatan SRM bertempat di Kompleks Belia dan Sukan Ayer Keroh. Ala yang dekat tasik tu, naik atas bukit sebelah kanan.

Alhamdulillah dengan izinNYA kita kita berjaya mengalahkan semua pasukan lain. Bermula perlawanan pertama, kita tumpas. Namun selepas kekalahan pertama, kita bangun semula dan terus menang tanpa kalah sampai ke peringkat Akhir. Alhamdulillah.

Rakan rakan IUFC semua, ini sepatutnya contoh yang ingin kita bawa. Biar apa saja, biar dimana mana saja, sebagai muslim kita adalah terbaik. Muslim harus menjadi yang terbaik dalam semua perkara. Apa yang selalu diertikan berdakwah di atas padang, inilah dia.

Di gelanggang kita bermain sedaya upaya, kita tidak cuba menimbulkan kekacauan dalam perlawanan, walaupun ada pihak lawan kurang berpuas hati, dan beberapa kejadian yang sedikit tidak patut berlaku dari pihak lawan terhadap kita atau sebaliknya, kita perlu tetap tersenyum bermain sepenuh tenaga.

Apa natijah kemenangan ini? Kita perlu bersabar dengan pujian. Jika kita leka hanyut dibuai pujian, rosaklah kita kerna sesungguhnya segala puji itu milik Allah s.w.t Kita pulangkan rasa syukur itu padaNYA.

Ingat rakan rakan semua, dimana mana saja, imej kita IUFC sebagai pasukan bola MUSLIM harus menjadi wajah kita. Ini istimewa kita. Kita bermain bola, ya pasukan lain pun sama bermain bola. Tetapi kita bermain untuk apa? Lillah hi taala. Ini istimewa kita!

~kita pegang jalan ini, dan kita habis habisan kernaNYA~


p/s: Tak dapat ke kenduri Edry ngan Kamz. Sori ye kwn2 yg call ajak smlm. Tapi sempat ke kenduri Abg Rafiq di dewan bistari Ayer Keroh mlm smlm. ;)

2 comments:

Anonymous said...

kenduri Mawi-Ekin tak pergi?
ke frust?
hahaha.

Nurul Aizam Zaini said...

erkk.. apekah?? emm tumpang lalu yer, nk tnya bro zaid ni oke ke tak oke?? kalo tak oke sy ade tmpt utk bg oke, oke.. ;)